Internetowe Konto Pacjenta IKP
Internetowe Konto Pacjenta na stronie NFZ.GOV.PL
Jakie informacje znajdziesz w IKP?
W Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) znajdziesz informacje na temat danych medycznych swoich i bliskich, którzy udostępnią Ci konto. IKP jest łatwe i szybkie w obsłudze.
Warto założyć konto w IKP, bo dzięki niemu będziesz mieć dostęp do indywidualnych informacji na temat:
- miejsc, w których możesz się leczyć,
- świadczeń, których udzielono Ci w ramach NFZ,
- prawa do świadczeń opieki zdrowotnej – czy je masz i na jakiej podstawie,
- wyrobów medycznych i leków (wraz z wysokością refundacji), które były Tobie zlecone,
- upoważnień do dokumentacji medycznej, które przekazujesz swoim bliskim,
- zgód na świadczenia zdrowotne, które wyrażasz,
- zaświadczeń lekarskich w czasie choroby i macierzyństwa, które wystawili Ci lekarze,
- wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, którą płacisz,
- e-recept, e-skierowań, e-zwolnień, które wystawiają Ci lekarze.
Co zrobisz dzięki IKP?
IKP prócz oferty informacyjnej daje też możliwość załatwienia różnych spraw, np.:
- uzyskasz recepty na leki bez konieczności wizyty u lekarza, jeśli kontynuujesz leczenie,
- otrzymasz recepty od pielęgniarki lub położnej – zarówno po tradycyjnej wizycie, jak i po konsultacji telemedycznej (na odległość),
- złożysz wniosek o kartę EKUZ – ubezpieczenia zagranicznego,
- upoważnisz inną osobę do dostępu do Twoich danych medycznych lub informacji o stanie Twojego zdrowia.
Jak zalogujesz się do IKP?
- Wejdź na www.pacjent.gov.pl.
- Wybierz jeden ze sposobów logowania:
- za pomocą profilu zaufanego (tutaj możesz założyć profil zaufany)
- za pomocą e-dowodu (tutaj dowiesz się więcej o e-dowodzie).
Gdzie dowiesz się więcej na temat IKP?
Informacji w sprawie IKP udzielają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta. Zadzwoń na numer: 800 190 590.